Rada Stowarzyszenia - Katowice

W dniu 6 grudnia 2019 r. w auli Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach odbyła się Rada Stowarzyszenia.

Oddział OSPSBHP Katowice, który był gospodarzem tego spotkania, przygotował uczestnikom wiele atrakcji. Zanim rozpoczęliśmy oficjalną część spotkania, uczestniczyliśmy w charytatywnym Świątecznym Jarmarku Hendmejdów. Na jarmarku była możliwość kupienia wielu niepowtarzalnych świątecznych prezentów, które zostały jako rękodzieło wytworzone przez Członków Stowarzyszenia, zaś uzyskany dochód został przekazany na Dom Dziecka w Orzeszu.

Następnie odbyła się Rada Stowarzyszenia, podczas której Prezes Zarządu Głównego Elżbieta Bożejewicz przedstawiła sprawozdanie z działań za rok 2019 i omówiła plan pracy na rok 2020, zaś Członkowie ZG poprowadzili krótkie bloki tematyczne. Michał Wasilewski przypomniał nam o sztuce prezentacji i planowanie szkoleń, Paweł Rozowski omówił przyczyny źródłowe wypadków przy pracy oraz przybliżył współpracę z ENSHPO.

Podczas spotkania Zarząd Główny wyróżnił nasz Oddział Warszawa Wola i nagrodził dyplomem za wartościowe i inspirujące działania na rzecz promocji bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w roku 2019. Dziękujemy.

Po południu zwiedzaliśmy Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach wpisaną w 2017 r. na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Szybem Anioł zjechaliśmy na głębokość 40,5 m a następnie wędrując razem z przewodnikiem korytarzami i zakamarkami kopalni mogliśmy podziwiać wykute w skale przodki górnicze, chodniki transportowe i potężne komory powstałe na przełomie XVIII i XIX w. Szlak liczy 1740 m, największą atrakcją trasy był spływ łodziami wśród ciemnych korytarzy. W Muzeum Górnictwa poznaliśmy historię kopalni kruszców srebra, ołowiu i cynku wydobywanych w kopalni, obejrzeliśmy dawne narzędzia, płuczkę, lampy używane pod ziemią. Wycieczka była bardzo inspirująca i niesamowicie ciekawa.

Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja połączona z tańcami i przebierańcami.